2020-02-28 08:56Pressmeddelande

Världens bästa padelspelare till Båstad i sommar

Hotel Skansen exterior with the center court to the left. Hotel Skansen exterior with the center court to the left.

I sommar blir Båstad värd för den nya padeltävlingen America vs Europe by Euro Finans, som samlar världens 10 högst rankade spelare. Tävlingen genomförs den 30 juli–2 augusti 2020 och har en rekordstor prispott på en miljon kronor. Arrangör är Euro Finans i samarbete med Hotel Skansen och Arena Båstad.

– Vi har arbetat hårt för att kunna fortsätta erbjuda en padeltävling i världsklass i Båstad och jag är väldigt glad över att vi har lyckats, säger Lars Henningsson, styrelseordförande för GRAM Hotels där Hotel Skansen ingår. Det är ett event som passar bra på destinationen, som komplement till tennisen, cyklingen och seglingen.

Båstad blir första stad någonsin för denna nystartade turnering. I ett pressmeddelande från Euro Finans säger tävlingens grundare, Lisandro Borges från Argentina:

– Jag är väldigt nöjd över att tävlingen sker Sverige och framför allt i Båstad då de tidigare tävlingarna i Båstad har varit mycket uppskattade av spelarna och World Padel Tour. Dessutom är padel den snabbast växande sporten i landet.

Händelsernas centrum på sommaren, återhämtningens tillhåll på vintern. Med panoramavyer över havet, Bjäresmaker i köket och härliga gäster året runt, vilar här en särskild atmosfär som får dig att lätta en aning. Som Båstadkungen i början av 1900-talet, Ludvig Nobel, skulle säga – i Båstad handlar livet om rekreation. www.hotelskansen.se /// Hotel Skansen är en del av GRAM Hotels där även Hotel Riviera Strand i Båstad, Torekov Hotell samt restaurangerna Papas och Pepes Bodega ingår. www.gramhotels.se

MARKNADSCHEF - GRAM HOTELS
Sara Ekdahl