2021-08-09 04:55Pressmeddelande

Hotel Skansen i Båstad vinner Tripadvisor Travellers' Choice 2021

Exteriör Hotel SkansenExteriör Hotel Skansen

Idag meddelas att Hotel Skansen i Båstad föräras den prestigefyllda utmärkelsen Travellers' Choice 2021. Priset är helt baserat på gästrecensioner från det senaste året, som har lämnats av resenärer på resesajten Tripadvisor.

– Vilken lycka! utbrister Marina Olmarker, vd på Hotel Skansen. Att få denna utmärkelse är en underbar belöning efter det gångna året. Vi har allt att tacka vår fantastiska personal som har antagit utmaningen att finna nya arbetssätt, anpassningar och på kort varsel få nya förutsättningar för att leverera vår produkt. Det har absolut varit utmanande, men vi har lärt oss mycket och fått nya och viktiga arbetssätt inför framtiden. Vi känner faktiskt en extra glädje och styrka i priset just detta år, för det att våra gäster både har trivts och känt sig trygga när de vistas hos oss, avslutar Marina Olmarker.

Genom Travellers' Choice Awards utser Tripadvisor världens främsta reseuppevelser, baserat på recensioner och betyg som samlas in globalt under en tolvmånadersperiod. Utmärkelsen tar hänsyn till antalet omdömen, kvaliteten på dem och hur aktuella de är. Priset anses mycket ärofylld eftersom det helt och hållet grundar sig på gästomdömen.

– Grattis till alla vinnare av 2021 Travellers' Choice", säger Kanika Soni, Chief Commercial Officer vid Tripadvisor. Jag vet att det senaste året har varit extremt utmanande för turismföretagen. Traveller's Choice går till de platser som håller konsekvent hög kvalitet - som levererar kvalitetsuppleveser om och om igen, även när man navigerar i förändrade gästföräntningar och nya arbetssätt. Baserat på ett helt år av gästrecensioner, belyser utmärkelsen den goda service och upplevelse som ni har gett gästerna mitt under en pandemi, avslutar Kanika Soni.

Läs Hotel Skansens omdömen på Tripadvisor

Händelsernas centrum på sommaren, återhämtningens tillhåll på vintern. Med panoramavyer över havet, Bjäresmaker i köket och livfull stämning året runt, vilar här en särskild atmosfär som får dig att lätta en aning. Som Båstadkungen i början av 1900-talet, Ludvig Nobel, skulle säga – i Båstad handlar livet om rekreation. www.hotelskansen.se /// Hotel Skansen är en del av GRAM Group där även Hotel Riviera Strand i Båstad, Torekov Hotell samt restaurangerna Papas och Pepes Bodega ingår. www.gramgroup.se

Marina Olmarker
vd, Hotel Skansen