2019-03-07 10:24Pressmeddelande

Gram Hotels rekryterar: 78 lediga jobb i Båstad inför sommaren 2019

Bryggan med utsikt mot Hotel SkansenBryggan med utsikt mot Hotel Skansen

När koncernen Gram Hotels i Båstad/Bjärehalvön för första gången samordnar sin rekrytering inför sommarsäsongen, presenteras 78 lediga tjänster på bolagets hotell och restauranger. Jobben finns inom reception, spa, kök, matsal, städning och fastighetsskötsel. Gram Hotels består av Hotel Skansen i Båstad, Hotel Riviera Strand, Torekov Hotell, samt restaurangerna Papas, Pepes Bodega och Hamnplats 3.

För att attrahera arbetssökande lyfter företaget destinationens stora möjligheter till aktiviteter, bad och naturupplevelser, samt koncernens erfarna ledare, personalförmåner och ställning på arbetsmarknaden.

– Vi ser rekryteringen som en viktig del av vårt varumärke. Därför är det nödvändigt att alla arbetssökande får rätt bemötande, rätt information och lika villkor. Genom att samordna rekrytering och HR inom koncernen, så hoppas vi kunna kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och dessutom kunna nå ut bredare med vårt budskap, säger marknadschef Sara Ekdahl som tagit fram kampanjen i samarbete med HR-ansvarig Camilla Ence.

Besöksnäringen är en betydelsefull aktör i den svenska ekonomin. Sedan 2007 har 20 procent av sysselsättningstillväxten kommit inom hotell och restaurang. Många av jobben är jobb utan trösklar, som går till unga och utlandsfödda. Inom vissa yrken råder det dock brist på arbetskraft.

– Vi har tur att ha en ganska stor andel återkommande personal. Men vissa positioner är svåra att tillsätta, till exempel är det brist på erfarna kockar. Där har vi en fördel av Båstads dragningskraft, hotellets starka varumärke och även våra egna nätverk på vintersäsongsorterna, säger Peter Svanberg, kökschef på Hotel Skansens restaurang Sand.

Rekryteringen av sommarpersonal sker löpande. Alla lediga tjänster finns samlade på hotellens webbplatser:

Om Gram Hotels

Sedan den 1 januari 2019 är GRAM / Gram Hotels det publika varumärket för Destination Bjäre Holding AB, där Hotel Skansen, Hotel Riviera Strand, Torekov Hotell samt restaurangerna Papas, Pepes Bodega och Hamnplats 3 ingår. Tidigare ingick delar av bolagets verksamheter i hotellgruppen Scandinavian Resort, vilken delades upp i augusti 2017. Idag används namnet Scandinavian Resorts av Sälens Högfjällshotell och Gammelgården i Sälen, som också ingick i den tidigare hotellgruppen.

GRAM står för Great Ambiance Hotels. Koncernens vision är att skapa norra Europas starkaste destination, genom hotell- och matupplevelser som kännetecknas av hög kvalitet, bred variation och stor atmosfär.

Alla hotell inom Gram Hotels är miljömärkta av Svanen och certifierade av Svenska Möten. Detta är en garanti för kunder och medarbetare, att hotellen möter höga kvalitetskrav och arbetar mot det hållbara samhället.

Tre särpräglade hotell och sex restauranger på en enastående destination, Båstad & Bjärehalvön. Omgivna av hav, historia, matkultur och upplevelser. Alla med sin unika karaktär, men med en gemensam känsla. En känsla av äkthet, kvalitet och kunskap om mat, dryck, service och människor. Och precis som vi inte vill vara som alla andra, vill vi att du också ska känna dig speciell. Varmt välkommen till Gram Hotels.

PUBLIC RELATIONS - GRAM HOTELS
Helle Fromberg Hammarström