2019-01-01 06:39Pressmeddelande

Bjärehalvöns hotell- och restauranggrupp får nytt namn: Gram Hotels

Flygbild över Hotel Skansens hustakFlygbild över Hotel Skansens hustak

Sedan den 1 januari 2019 är GRAM / Gram Hotels det publika varumärket för Destination Bjäre Holding AB, där Hotel Skansen, Hotel Riviera Strand, Torekov Hotell samt restaurangerna Papas, Pepes Bodega och Hamnplats 3 ingår.

Tidigare ingick delar av bolagets verksamheter i hotellgruppen Scandinavian Resort, vilken delades upp i augusti 2017. Idag används namnet Scandinavian Resorts av Sälens Högfjällshotell och Gammelgården i Sälen, som också ingick i den tidigare hotellgruppen.

GRAM står för Great Ambiance Hotels. Koncernens vision är att skapa norra Europas starkaste destination, genom hotell- och matupplevelser som kännetecknas av hög kvalitet, bred variation och stor atmosfär.

Alla hotell inom Gram Hotels är miljömärkta av Svanen och certifierade av Svenska Möten. Detta är en garanti för kunder och medarbetare, att hotellen möter höga kvalitetskrav och arbetar mot det hållbara samhället.

Mer information
Läs mer om koncernens hotell och restauranger på verksamheternas egna webbplatser:

www.hotelskansen.se
www.hotelrivierastrand.se
www.torekovhotell.se
www.papasrestaurang.com
www.pepesbodega.se
www.hamnplats3.se

Gram Hotels webbplats (endast på engelska):

www.gramhotels.com

Händelsernas centrum på sommaren, återhämtningens tillhåll på vintern. Med panoramafönster åt havet, Bjäresmaker i köket och härliga gäster året runt, vilar här en särskild atmosfär som får dig att lätta en aning. Som Båstadkungen i början av 1900-talet, Ludvig Nobel, skulle säga – i Båstad handlar livet om rekreation.

PUBLIC RELATIONS - GRAM HOTELS
Helle Fromberg Hammarström