2020-04-23 07:54Nyheter

Förhandstitt på Hotel Skansens nya rooftop spa

Vy från horisontpoolen som öppnar 1 juli 2020 (bildmontage)Vy från horisontpoolen som öppnar 1 juli 2020 (bildmontage)

På Hotel Skansen i Båstad pågår byggnationerna för fullt uppe på hotellets tak. Här byggs en helt ny spaavdelning om 600 kvadratmeter med vidsträckta vyer över Kattegatt. Närmast havet, längs med strandlinjen, placeras en 14x3 meter varm horisontpool där hotellets gäster kan ligga och njuta av utsikten. I hotellets nya film får du följa med vd Henrik Jönne upp på taket för en titt.

Hotel Skansens vd Henrik Jönne visar runt på bygget uppe på hotellets tak och berättar vad som komma ska.

Det nya spat öppnar den 1 juli 2020, lagom till hotellets högsäsong. Båstad och Bjärehalvön är en sommarmetropol som attraherar besökare från framför allt sydvästra Sverige, storstadsregionerna och Köpenhamn med omnejd. Det är en variationsrik destination som lockar med stränder och badplatser, en mångfald av restauranger, fantastiska golfbanor, Norrvikens trädgårdar, vandring längs med Skåneleden, pittoreska fiskelägen och småbåtshamnar, landsvägscykling, mountainbikeleder, ett vackert böljande landskap, varierad natur, närproducerade råvaror och ett rikt utbud av konst, kultur, historia, event och nöjen.

Läs mer om Hotel Skansens nya rooftop spa

Händelsernas centrum på sommaren, återhämtningens tillhåll på vintern. Med panoramavyer över havet, Bjäresmaker i köket och härliga gäster året runt, vilar här en särskild atmosfär som får dig att lätta en aning. Som Båstadkungen i början av 1900-talet, Ludvig Nobel, skulle säga – i Båstad handlar livet om rekreation. www.hotelskansen.se /// Hotel Skansen är en del av GRAM Hotels där även Hotel Riviera Strand i Båstad, Torekov Hotell samt restaurangerna Papas och Pepes Bodega ingår. www.gramhotels.se

Helle Fromberg Hammarström
PUBLIC RELATIONS - GRAM HOTELS